Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Sunday 4 November 2012

REFRESH

Salam...

Lamanya saya tak bukak blog ni (tuan sendiri pun tak jenguk camana la orang lain nak jenguk???)
Actually saya sedang mencari diri
Memberbaiki diri
Merawat hati

These past few days saya rasa teruk sangat
Rasa jauh dari Allah
Hati saya rasa kelam
Gelap gelita
Saya bergaduh dengan suami
Tarik muka
Marah-marah
Saya rasa gelisah
Rasa tak tenang
Rasa tak suka meluap-luap dengan keluarga mertua
Rasa sakit hati tengok orang lain pegang anak
Macam-macam lagi benda negatif menghampiri saya

Sampai satu masa saya terfikir
Kenapa aku jadi sampai macamni?
Kenapa aku jadi seorang yang busuk hati?
Seorang yang keras hati?
Tak tahu bersyukur dengan nikmat Allah.

Alhamdulillah
Allah masih sayangkan saya
Allah bukak pintu hati saya
Allah gerakkan hati saya untuk berfikir


Sejak tu
Saya banyakkan berdoa lepas solat
Saya amalkan baca surah Yassin tiap-tiap malam
Banyakkan membaca Al-Quran
Betapa powernya Al-Quran
Dapat tenangkan hati yang gelisah
Alhamdulillah
Memang saya rasa perubahan dalam diri saya
Saya rasa lebih tenang
Saya lebih lembut hati
Rasa bahagia
Saya rasa 'segar'



Hilang segala resah gelisah yang saya rasa
Bila kita jauh dari Allah syaitan mudah masuk ke dalam hati kita
Syaitan tu tanam rasa benci rasa marah dalam hati  kita

Pesan saya kepada sesiapa yang terbaca blog ini
Kalau anda rasa cepat marah, resah, tak redha, 
sedih, sakit hati,malas,kedekut atau apa saja perasaan yang negatif
Bacalah Al-Quran
Insyaallah anda akan rasa lebih tenang
Amalkan
Banyakkan berdoa lepas solat
Merintih dengan Allah
Allah saja yang benar-benar faham kita
Allah saja yang betul-betul boleh tolong kita
Mintak dijauhkan dari sifat2 yang tak elok


Semoga saya akan lebih iqtiqamah melakukan amalan2 yang baik
Saya cuma mahu menjadi lebih baik setiap hari

Wallahualam


No comments:

Post a Comment