Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Sunday 30 December 2012

We Will Never Meet Again

Salam

Sedar tak sedar harini dah 31 DISEMBER 2012
Esok dah masuk tahun baru


Harapan saya tahun 2013, saya akan menjadi seorang hamba Allah yang lebih baik, 
 isteri yang lebih baik, anak yang lebih baik, menantu yang lebih  baik, pekerja yang lebih baik
dan semuanya LEBIH baik (bajet sekarang 'baik' la sebab tu nak jadi 'lebih baik'..haha)
Dan yang sangat2 saya harapkan ialah semoga Allah akan memberikan kami rezeki yang sangat kami harapkan iaitu babies (plural ok sebab saya nak anak ramai..aminnnnnn)
Saya bersyukur dengan apa yang Allah dah kurniakan pada saya selama saya hidup
Kadang2 saya takut jugak jadi tak bersyukur sebab selalu merungut takde anak laa, kenapa Allah tak bagi anak la...ini la itu la. Mostly pasal anak la sebab saya nak sangat3...
Tahun 2013 ni saya akan belajar untuk menjadi lebih bersyukur dengan nikmat yang Allah beri
Rezeki bukan hanya anak, kesihatan yang baik pun rezeki dari Allah
Tak semua orang ada anak dan tak semua orang jugak sihat tubuh badan kan
Ada yang menderita sakit kronik dan sebagainya
Bersyukurlah Allah beri saya kesihatan yang baik

Apa2 pun kena banyakkan berdoa dan merintih dengan Allah sebab Allah suka dengar kita merintih dengan Dia
Saya ni ada satu perangai which is buruk punya perangai, saya suka bandingkan saya dengan orang lain
Kehidupan saya dengan orang lain
Misalnya bila saya tengok orang tu baru kahwin je terus lekat, mula la saya dok sorang2...pikir...sedih..rasa jauh hati la ini la itu la
Tak baik laaa....
Takmo takmo. Kena berubah lepas ni. Kena jadi lebih matang dan sabar. Saya kena kuat.
Nak recap balik sepanjang 2012 pun saya rasa takde yang menarik
Takde perkara yang istimewa berlaku

So
Bye bye 2012 , we'll never meet again
And hello 2013
  
Till then
Wassalam





P/S : Breast dah mula rasa sakit since 2,3 hari lepas. Ekceli since awal Disember lagi dah rasa sakit tapi sekejap2 n tak selalu. Tapi yang ni sakit berpanjangan. For me selalunya  it's tanda nak period...Just wait...kalau period maknanya belum ada rezeki...it's ok...Alhamdulillah..=)






No comments:

Post a Comment