Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Wednesday 21 August 2013

Edisi cuci sawang

Salam
Fuh! Fuh! Cuci sawang skit
Lama betul x update hehe
Mood betul2 ke laut nk update blog
Tapi saya masih baca blog kawan2 yg lain cuma x sempat komen

Sebelum tu nak ucap dulu SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Tahun ni insyaallah tahun terakhir kami  beraya berdua
Tahun depan insyaallah akan beraya bertiga pulak
Tak sabar sungguh
Minggu ni genap la usia kandungan saya 25 minggu @ 6 bulan 1 minggu
Perut pun dh makin menampakkan dirinya
Uniform kerja pun dah tukar hehe
Kalau x dok pakai baju kurung je
Org pon tak perasan sgt perut ni
Tp bila tukar je uniform baru la semua org tegur waaaaa dh nampak dah perutnya
Hehehe

Meh nak citer skit pengalaman saya berpuasa dengan perut 5 bulan
Saya tinggal jgk puasa sehari masa second day of puasa
Sebabnya saya muntah2 dan kepala saya pening sgt sebb perut masuk angin
Memang agak mencabar la berpuasa time mengandung ni
Pada diri saya la
Mungkin ada org lain yg ok je kan
Tiap2 hari memang sgt mencabar
Tapi bila weekend xpe sbb  saya x kerja
Bila hari cuti xterasa sgt peritnya sbb sya blh baring je sepanjang masa
Yang sakitnya bila week days
Kat ofis nak baring sepanjang masa memg tak la kan
Kepala ni pening ja memanjang
Ada masa je memg saya curi2 pergi baring di surau
Bukan nak curi tulang tapi saya memng tak tahan sangat2
Muntah pon agak kerap sbb perut masuk angin
Muntah angin je
Tapi saya selalu pujuk baby untuk jadi kuat dan bertahan dengan mama
Alhamdulillah saya cuma tinggal sehari je
Tu pun syg sebenarnya nak bukak tapi terpaksa

Masa bln puasa berat saya turun tapi x banyak la
Nurse kata kalau bulan depan tak naik jgk kena refer dgn doc ni
Saya kata puasa nurse camana berat nak naik
Selera makan pun bkn ada sgt 
Makan pon jarang bertambah
Kadang2 je bila ada lauk yang kena dgn tekak ni
Tapi seminggu lepas raya terus berat saya naik
Mujur la tak banyak
Nurse pon ok je senyum hehehe
Alhamdulillah
Selera makan saya agak tinggi jgk la
Biarlah gemuk sekarang  uhuk uhuk
Lepas bersalin nanti kena usaha 200% utk kuruskan badan

Ramai yang meneka neka gender baby saya
Saya pon xsabar nak tahua sebenarnya tapi belum sempat lagi nak g scan
Saya dan husband tak kisah pon baby apa..yang penting dia sihat dan sempurna
Saya pon dah mula rasa pergerakan baby
Tapi dia belum la bergerak menendang beriya bagai
Kadang2 je rasa kuat 
Kadang tu tak rasa langsung
Selalu rasa mild je kat perut ni
Seronok sgt bila rasa di bergerak atau mengeras
Bila dia mengeras saya akan usap2 perut n lepas tu dia akan ok
Bula buat kerja banyak skit mula la rasa perut ni keras
Tapi seronok bila baby mengeras baru lah rasa macam kita tahu dia ada kat dalam and he/she's responding
Selalu baby bergerak time saya tengah baring2 nak tidur mula la rasa dia bergerak2
Mula2 saya confius tau
Eh ni baby ke angin dalam perut ni
Tapi bila pikir2 balik sebelum ni xde pon rasa macam ni
Bila tanya pada org yg lebih berpengalaman diaorang ckp baby la tu
Memang la angin bila baby bergerak angin pon berbunyi 
Hehe

So lagi 3 bulan baby akan lahir
Excited sangat nak jumpa baby
Tapi kan..barang baby satu apa pon x beli lagi   (-_-')
Maybe bulan depan baru nak start beli
Bukan apa...taknak tggu lama2 nak tgk baby pakai baju yang kita beli tu
Hehe
Kalau beli awal mesti kena tggu laaaama sampai baby lahir nak pakaikan baju tu kan
Boleh gitu?
Hehe

Macam panjang sangat je kan saya membebel
Lepas geram ke apa ni sbb dh lama x update
 Hehe

Till then
Wassalan





2 comments:

  1. Salam Maryam...
    Waaa..besnye, tak sabar nk tngu detik tu jugak..
    sy baru 4 bulan lebih..huhu..
    jg dri ye Maryam, x sabar nak tau crita lg..hehe

    ReplyDelete
  2. tahniahhhh!!! takpe...4 bulan tu nanti rasa kejap je,,,sedar2 dah 5,6 bulan dah..insyaallah..nanti saya update lg..faham2 saja la ibu mengandung ni kan...hehe

    ReplyDelete