Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Tuesday 5 November 2013

Dilemma

Salam
Syukur alhamdulillah
Kandungan saya dh mencecah 9 bulan 1 hari
Baby pon masih seronok menendang di dalam perut 
hehe
Saya dalam dilema ni
Saya nak bersalin dengan doktor perempuan
Dirawat 100% oleh kaum hawa
Kalau pergi swasta insyaallah saya rasa saya blh dapat apa yang saya nak
Tapi..sekarang ni keadaan kewangan saya betul2 tidak mengizinkan
untuk saya ke hospital swasta
So saya rasa terpaksa ke GH (Goverment Hospital)
GH pon ok sebenarnya..cuma saya khuatir kalau saya akan disentuh oleh doktor lelaki
Saya memang tak mahu disentuh oleh doktor lelaki
Tambah2 time beranak ni faham2 sajalah
Saya rasa nak melahirkan rasa kecewa la
Sebab GH ni kurang peka sikit bab2 ni
Doktor lelaki tak sepatutnya merawat pesakit wanita
Kecuali BETUL3 darurat
BETUL3 darurat
Tambah la bab bersalin ni kan
Bab seluk menyeluk tu ishh
Tak sanggup rasanya nk biarkan lelaki lain sentuh
Aduh... dilema la....



3 comments:

  1. Maryam, try la survey GH, confirmkan boleh ke tak kalau nak request doctor perempuan masa bersalin. I x sure u duduk kat mana, but if i'm not mistaken, kat putrajaya ada scheme pesakit berbayar. Kalau x silap i, bayarannya murah lagi dari swasta. Smg Allah permudahkan usaha maryam utk dapatkn doktor wanita...amin...

    ReplyDelete
  2. Salam Maryam...
    Wahhh cepatnya dah masuk 9 bulan pun, Alhamdulillah semoga Allah permudahkan semuanya..
    Betul jugak kan, segan nak bersalin dgn doktor lelaki dan sebolehnya mmg mahu doktor wanita.. tp tulah klau GH mmg susah sket..hrp2 dapat doctor wanita ye.. In Shaa Allah

    ReplyDelete
  3. tq sweet tooth n mrs sweet sbb sudi komen. tu la dia..saya betul2 dlm dilema ni...huwaaaaa. mudah mudahan Allah permudahkan semuanya...

    ReplyDelete