Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Tuesday 25 September 2012

Confused

Salam...

Gembiranya dapat post entry lagi.*tetiba*
Kali ni saya nak share pasal upt lagi ye puan-puan.
Hehehe
Pernah dengar kan ada kes bila buat upt dapat double line tapi fade
Benda tu pernah terjadi kat saya
Lepas saya tak period selama 2 bulan then bulan 10 saya period
Period turun masa 7/10/2011
Saya ingat lagi
Masa tu pulak mak dengan ayah saya nak ke Mekah
Menunaikan haji
*Seminggu sebelum mak dengan ayah pergi pun saya dah start nangis. Huhu..*
The next month bulan 11 period saya turun pada 6/11/2011
Nampak tak?
Cycle saya macam elok je kan (ke saya je yang rasa macam tu?)
Which is (pada saya la) is a good sign
Saya memang confident sangat yang saya memang akan pregnant
Masa tu la
Masuk je bulan 12 saya dah tak sabar nak tunggu period saya 
Nak tunggu datang ke tak la kan
Then tunggu punya tunggu period saya delay 4 hari
(Dari tarikh yang 2 bulan lepas la sebab period saya kan memang tak teratur)
Bila delay je saya dah seronok gile dah
Saya pun terus beli upt
Bangun pagi esok semangat sangat nak chek
Lepas titik urine tu saya tengok laju je naik 
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
1 line

ok

Agak kecewa di situ
Terus capai berus gigi nak gosok gigi
Sambil mata dok menjeling upt tu
Tak puas hati tengok lagi sekali
Eh eh
Ada double line la
Tapi fade sangat
Contoh macam kat bawah ni


pic from google
lebih kurang macam ni la saya punya hari tu


Bila nampak je double line tu saya rasa macam nak lompat tinggi-tinggi
Saya cepat-cepat tunjuk pada my husband

Saya : Betul ke ada double line ni abang?
Suami : Hem, ada..ada.
Saya : Kannn...ada kannnn???
Suami : Mengandung la tu. *suami saya memang macam takde perasaan je orangnya*
Saya : (Sengih panjang-panjang)

Masuk bilik terus sms kakak saya yang masa tu tengah pregnant 3 bulan kot
Dia kata kalu fade pun consider positve la
Masa tu Ya Allah
Bersyukur sangat-sangat
Perubahan yang saya rasa ialah macam nak demam
Badan lesu
Mulut pahit je
Kebetulan masa tu weekend
Malam tu plak saya ceri beri
Esoknya kat ofis saya terus bagitahu my best friend yang saya mungkin pregnant
Bla bla bla saya cerita kat dia
Tapi saya hairan sebab saya ceri beri
Dia suggest saya pergi klinik
Saya pun pergi klinik dengan alasan ceri beri
Saya cerita jugal la pada doc tu yang saya buat upt la apa la
Dia kata kita double chek ok
Believe it or not masa kat klinik tu saya punya result negative
Memang kecewa sangat-sangat
Tapi saya jugak dah minum banyak air sebelum ke klinik tu
Saya memang tak puas hati
Saya mintak beli upt yang klinik tu guna untuk chek sekali lagi di rumah
Bila saya chek semula esok paginya 
Memang ada double line tapi pudar
Saya pun decide untuk tunggu lagi seminggu

A week after 
Tak tahu lah kat mana silapnya
Masa saya pergi toilet saya tengok ada darah
Kalau nak period darah masa awal tu warnanya gelap
Tapi kali ni memang warna merah darah
Macam nak luruh jantung saya
Mengalir air mata saya
Kalau ada darah maknanya saya tak mengandung la
Saya menangis sorang-sorang dalam toilet
(jangan buat macam saya ye. tak elok menangis dalam toilet. syaitan banyak nanti mudah sangat dia masuk dalam hati kita dan melemahkan kita) 
Terus sms husband
Syukur husband saya sangat penyabar 
Dia bagi saya kata-kata semangat dan mintak saya redha
Bukan rezeki kami lagi katanya
Masa tu perut  bawah saya rasa tak selesa sangat
Rasa macam ada benda nak keluar
Bila balik rumah masa buang air tiba-tiba ada ketulan darah keluar
Tak besar sangat la tapi panjang dalam 3 inci
Dekat ketulan tu ada putih-putih sikit
Sebelum ni tak pernah keluar macam tu time period
Tapi masa tu saya dah ok dah
Dah redha
Terima semuanya ketentuan Allah
Saya tunjuk pada husband
Then husband ambil dan tanam 
Bukan rezeki kami
Allh ada perancangan yang lebih baik untuk kami...
Kan.

pic from google



Tapi
Ada persoalan yang timbul
Dalam hati saya la

1. Betul ke saya pregnant?
2. Kenapa chek di klinik result negative tapi di rumah positive?
3. Kenapa pudar sangat line tu?
4. Ketul darah tu just period ke atau saya keguguran?
Hermmmm.....
Confused la

pic from google

Jumpa lagi








2 comments:

  1. salam dear..just nak kongsi dgn awak...my MIL pun dulu penah crita dia keguguran macam awak jugak..keluar sendiri..sblm tu dia pergi klinik check..doc ckp result negatif..pastu bila balik dan ada ketulan darah keluar, pastu dia pergi klinik dan tunjuk pada doc, baru la doc tu gtau yang dia pregnant tapi dah keguguran..

    kalau fade line tu mmg positif pregnant, macam saya dulu..if 'dia' tak melekat dlm rahim, lebih baik di keluarkan kalau tak bahaya if nak pregnant lagi..jgn putus berdoa kay..insyaAllah ada rezeki nanti..

    ReplyDelete
  2. ye ke haizan? alhamdulillah..akhirnya ada jugak kes yang serupa dgn saya,cumanya saya tak bawak pergi tunjuk kt doc je.maknanya saya tau yg saya boleh mngandung...syukur sangat...cuma belum ada rezeki lagi...thank u so much haizan...

    ReplyDelete