Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Tuesday 16 October 2012

Diet

pic from google

Salam...

Nak tanya ni
Macamana nak turunkan berat badan?
Dengan cepat

Lepas kahwin ni badan saya naik macam di pam pam
Semua tegur dah badan dah berisi
Saya sendiri pun rasa
Tak selesa sangat dengan tubuh sendiri
Jalan pun peha dah bergesel (susah ok nak jalan kalau berpeluh)
Baju semua dah ketat
Seluar dah ketat
Bahagian2 lain pun makin besar (paham2 je la bahagian mana)
Tak selesa tau
Nak tutup aurat pun jadi tak sempurna

Dah berapa kali nak control makan
Asyik fail je
Bila taknak makan waktu malam mak mertua plak ajak makan
Suami ajak pergi mekdi la
Char kueteow la
KFC la
Dah tu macamana? 
*motif nak salahkan org lain pulak?*

Masa bujang dulu rase boleh je tahan tak makan nasik
Memang berjaya turun
Bila dah kahwin ni nak pergi joging pun takde masa
Sampai rumah dah pukul 6 ptg
Masa tu la nak cuci baju
Lipat baju
Nak masak untuk suami
Nak kemas itu kemas ini
Jahit manik customer
Nak iron baju suami
Nak iron baju sendiri
Haish...

Tapi saya nak kurussss
Kadang2 saya rasa 
pertambahan berat badan saya ni mungkin 
menjadi salah satu faktor saya  lambat mengandung
Sebab saya ada terbaca la kalau badan naik ni tubuh jadi tak subur
Bayangkan 
dari berat saya sebelum kahwin 56kg (ok saya tau 56kg is not kurus sgt)
Sekarang berat saya is 65kg
Dengan ketinggian 156cm
Tak ke kemetot nampaknya
9kg  naik
Naik cepat je
Tapi nak turun sekilo pun susah

Saya tak kira 
Walau macamanapun saya kena start joging
Kena start joging
I can do it!
I MUST do it!

Good luck,
to me.
Hehe 
=)

Pssttt....
Nak kurus macam mereka-mereka ini boleh tak....................?
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'



'
'
'
'
'
I know they're hot
ok 
bye






No comments:

Post a Comment