Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Tuesday 9 October 2012

SAYA KENA REDHA

Salam..

Agak lama saya menyepi
Agak lama saya abaikan blog yang masih 'merah' ni
Agak lama saya terdiam

Tak pasti apa yang saya rasa
Tak tahu apa yang saya fikir
Tak yakin apa yang saya buat

Saya rasa saya boleh sabar
Saya fikir saya boleh tabah
Saya ingat saya boleh kuat

Tapi

Saya salah

Bila diuji begini
Saya jadi lemah
Saya menangis
Saya persoalkan ketentuan Allah
Saya persoalkan perancangan Allah

Saya pening
Saya muntah
Saya rasa semua itu
Saya rasa gembira
Saya teruja

Dua kali ujian
Keputusan yang sama
Bukan seperti yang saya harapkan
Saya diuji lagi
Kami diuji lagi
Saya menangis 
Kenapa bukan
Kenapa begitu

Ya Allah
Aku inginkan zuriat 
Aku inginkan anak 
Aku ingin mengandung
Aku ingin melahirkan
Aku ingin membesarkan
Zuriat ku sendiri

Credit to google

Kenapa 
Kenapa kali ini saya kalah
Kalah dengan bisikan syaitan
Kalah dengan pujukan syaitan
Menghasut saya mempersoalkan takdir yang tertulis untuk saya
Mempersoalkan perancangan yang terbaik untuk saya
Perancangan Allah itu terbaik untuk kita
Terbaik untuk saya
Saya redha
Saya kena redha

Credit to google








* Period masih belum datang.








No comments:

Post a Comment