Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Tuesday 25 December 2012

Hope

Salam

Semalam cuti Krismas
Harini dah start kerja semula
Kejap je kan cuti sehari *sehari memang la kejap..pffft..
Harini dah 26 Disember 2012 dah...lagi berapa hari je nak masuk tahun baru
Untuk bulan Disember ni period saya masih tak datang lagi
Ya Allah...mudah-mudahan ada rezeki untuk kami suami isteri
Amin3x

Saya baru beli EPO Naturalle twin pack

from google

Saya juga baru start minum susu Anmum Materna

from google

Mesti heran kan kenapa saya minum susu tu sebab saya belum pregnant lagi
Susu ni bukan untuk ibu yang mengandung saje tahu
Tapi untuk yang plan nak mengandung macam kita pun boleh start minum susu ni
Ada dua perisa susu dan coklat
Saya ambil coklat sebab rasa dia sedap
Sebenarnya saya ada terbaca dalam satu blog ni (sorry sangat saya betul2 tak ingat apa nama blog dia.kalau jumpa balik nanti saya bagi link ye..)
Dia pun mengalami masalah yang hampir serupa dengan saya
Berat badan dia naik 12 kilo lepas kahwin, macam saya la jugekkk....('*_*) 
Then period dia pun tak teratur
Lepas setahun kahwin dia masih takde zuriat 
Dia ada jumpa family doc untuk rawatan but then doc tu macam not so friendly
And klinik dia pun jauh dari rumah so dia pun google la cara untuk hamil bagi yang mempunyai masalah macam dia
Dia cerita dalam blog yang dia start ambil EPO untuk regularkan period
Lepas ambik EPO memang period dia regular
Masa tu jugak ada kawan dia suggest suruh minum susu Anmum Materna 
dan asid folik pun dia makan
Dia amalkan semua tu selama 3 bulan tanpa skip
dan Alhamdulillah dia disahkan pregnant lepas tu...
EPO tu dia makan on first day of period ,sampai hari subur dia stop then sambung balik pada hari pertama period yang berikutnya

Semuanya dengan izin Allah swt
Kita cuma berikhtiar
Yang nak menentukannya cuma Allah saja
Saya pun jadi semangat nak cuba bila baca kisah dia
Tapi saya tak makan lagi EPO
Tunggu period dulu

Mudah-mudahan ada la rezeki untuk kami suami isteri pulak nanti
Yang lain2 pun boleh la cuba kalau berminat
Tak salah kalau kita usaha kan
Disamping tu jangan lupa berdoa banyak pada Allah swt

Till then
Wassalam




P/S : Waktu kita paling hampir dengan Allah adalah waktu kita sujud, so berdoa banyak2 masa sujud yang terakhir. Insyaallah...





8 comments:

  1. maryam..insyaallah akan ada rezeki utk kita..jgn putus asa..bykkan berdoa..semoga ALLAH makbulkan impian kita...amin.

    ReplyDelete
  2. amin..latina,kadang2 rasa macam give up jugak...tapi cepat2 istighfar...kita kena bersangka baik dengan Allah...

    ReplyDelete
  3. salam maryam...

    insyallah dengan kita berihktiar dan berdoa insyallah Allah akan makbulkan nnti..fa pun period irregular dear.. tapi kuasa Allah kita tak tahu kan...insyallah fa doakan rezeki kamu plak lps nih..ameen

    ReplyDelete
  4. thank u fa...insyaallah...mudah-mudahan doa ibu mengandung ni Allah cepat makbulkan...amin...

    ReplyDelete
  5. salam kenal,dya follower sini iyer..jemput singgah my blog ya .. ^^'
    dya dh 4month kawin..lm de rezeki lagi..but now dya rajin makan acid folik jek..x thu bila tuhan nk bgi rezeki ... ;(

    ReplyDelete
  6. Hi dya..dah singgah blog dya..dya selalu travel eh? seronok sangat tgk dya ambil gambar sana sini..tahniah dan selamat pengantin baru dya..dya baru lagi..baru 4 bulan..still mood honeymoon lagi tuuu...hehe. anyway thaks sudi singgah blog yg tak femes ni..hehe.i'm 1 of your follower now..=)

    ReplyDelete
  7. salam kena; dari umaira...
    jemput datang ke blog saya...TTC too.
    Sama2 la kita berusaha ya...

    ReplyDelete
  8. saya sedang google pasal anmum. susu anmum elok ya diambik sebelum pregnant. tu la..saya bercadang nak minum susu disamping meneruskan usaha yg lain. now, tgh on lumiglow...

    Sama2 la kita share pengalaman antara kita ya...

    ReplyDelete