Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Sunday 23 December 2012

Doa

Salam...

Lama jugak saya tak apdet blog ye
Ada ke yg baca blog picisan ni
Anyway saya berterima kasih sangat2 kepada mereka yang sudi membaca blog saya yang tak seberapa ni
Saya tak banyak cerita menarik 
Cuma berkongsi apa yang saya rasa nak kongsi
Hari jumaat lepas saya ada dengar  radio IKIM
Ustaz tu bercakap pasal doa

from google
Selalu kita dengar kan orang cakap : Jangan doa je..kena usaha jugak...
Sebenarnya doa tu pun satu usaha jugak
Kita jangan anggap doa ni sebagai jalan terakhir
Kita sepatutnya meletakkan doa kepada Allah tu sebagai usaha yang utama
Doa kan senjata utama orang Islam
Ustaz tu jugak cakap berdoa ni kena sabar
Kalau kita berdoa dan mintak Allah makbulkan cepat2 doa kita
Maka hilanglah sifat kehambaan dalam diri kita
Kita ni cuma hamba, kenapa kita nak memaksa dari pencipta kita kan?
Ada satu hadis tu, saya tak ingat la ayatnya yang proper kan
Tapi lebih kurang macam ni la maksudnya :
Allah akan berasa malu kalau Dia tak makbulkan doa hambaNya
See?
Betapa Allah swt sayang sangat2 pada hambaNya
Sedangkan kita ni cuma hamba, tapi Allah malu kalau Dia meninggalkan doa kita tanpa dimakbulkan
Kita sebagai hamba ni malu tak dengan Allah?
Kadang2 ingat Allah waktu susah je...
Waktu perlu baru cari Allah
 Lepas tu bila doa suruh Allah cepat-cepat makbulkan
Oh,what a shame...
Saya cakap ni untuk ingatkan diri saya sendiri..
dan jugak sesiapa yang terbaca blog ni
Saya pun manusia biasa
Kadang2 saya pun macam tu jugak
Bila susah hati ke, sedih ke baru nak ingat Allah
Memalukan je
Sedangkan Allah tak pernah lupakan kita
Mudah mudahan perkongsian saya yang tak seberapa ni akan memberi manfaat kepada kita semua kan
Mudah-mudahan setiap hari akan menjadikan kita hamba yang lebih baik

Wallahualam

Till then
Wasalam


No comments:

Post a Comment