Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Friday 31 May 2013

Yakinlah Pada Allah

Salam

Sebagai manusia, pastinya kadang kala kita rasa tertekan dengan apa yang berlaku dalam hidup kita yang tidak mengikut kehendak kita
Tujuan saya menubuhkan blog ini suatu masa dulu adalah untuk meluahkan segala kesedihan saya
Segala ketidakpuasan hati saya
Tapi saya juga kadang kala terlupa, ada orang lain yang lebih lama diuji tanpa zuriat
Ada orang lain yang lebih pahit dugaannya
Tetapi kini, saya rasa lebih tenang 
dan hati saya seakan baru tersedar bahawa sesungguhnya saya  telah jauh tersasar
Tidak sepatutnya saya merungut dengan segala apa yang saya gagal dapat di dunia ini
Sedangkan banyak lagi nikmat lain yang telah Allah kurniakan kepada saya
Wahai sahabat yang membaca blog ini, cuma satu saya ingin pesan, YAKINLAH dengan Allah
Allah punya perancangan yang terbaik untuk kita
Dia lebih tahu masa yang terbaik untuk kita
Jika satu pintu tertutup jangan tangisi pintu itu terlalu lama hingga kita terlepas pintu lain yang terbuka
Saya jadi malu dengan Allah kerana dulu saya selalu merungut dan meratapi nasib
Cemburu dengan kelebihan orang lain
Kufur nikmat
Kini baru saya rasa  betapa besarnya nikmat yang telah Allah kurniakan kepada saya
Sahabat sekalian, rajinlah meminta kepadaNya
Rajinlah bangun di tengah malam merintih kepadanya di dalam solat hajat
Insyaallah
Janji Allah itu pasti
Hanya Allah tempat kita meminta


Till then
Wassalam





1 comment:

  1. Thanks for the reminder maryam, kadang kita terlalu memikirkn yg x ada, dr mensyukuri apa yg kita ada.

    ReplyDelete