Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Monday 3 June 2013

Janji Allah Itu Pasti

Salam

Sudah lama saya berfikir sama ada nak share kt blog atau tidak berita yg cukup menggembirakan ini
Sebelum itu, saya mohon maaf sekiranya post ini membuatkan ada yg berkecil hati
Saya berkongsi bukan untuk menunjuk-nunjuk tetapi untuk memberi semangat dan dorongan kepada rakan2 yg lain
Look at this positively
Percayalah saya faham apa yang anda rasa dan itu normal kerana saya juga pernah merasai perasaan yag sebegitu
Kita manusia

Alhamdulillah segala puji dan syukur bagi Allah 
Tarikh 17 April 2013 adalah tarikh yang sangat bermakna bagi saya
Pada hari itu saya menerima berita yang sudah lama saya nantikan

Biar saya ceritakan dari mula ye...

Bulan Januari dan Februari saya period
Then masuk bulan Mac saya pun dok tunggu la P datang
Tapi tak datang2
2 weeks before end of March saya dah mula rasa breast pain
So saya pun  kata dalam hati oh nak period la ni dah rasa sakit breast ni
Then tunggu punya tunggu sampai masuk bulan April pun stil P tak datang2 jugak
Ish, pregnant ke?
Tapi saya tak berharap pun sebab dah pernah jadi pun macamni
Sakit breast sampai 3 minggu last2 period jugak
So saya pun malas nak pikir la kan
Masa tu saya perasan bila gosok gigi saya akan muntah
Pelik
Lepas tu teringin gila nak makan mangga muda
Kerap jugak la saya makan
Satu hari tu teringin nak makan megi
 Dua hari berturut2 saya makan megi teringin punya pasal
Badan ni plak rasa letih je
Mengantuk cepat sungguh
Balik lunch je mesti tido
Tak tido tak sah
Malam pun tido awal sampai suami bising sebab tak sempat nak borak saya dah tido huhu
Lagi satu badan saya tiba2 jadi banyak angin
Asyik sendawa je
Sebelum ni takde pun macam tu
Sendawa sampai nak muntah sebab banyak angin sungguh
Satu pagi tu saya betul2 rasa pening dan loya sebab angin
Terus lari muntah dalam toilet tapi muntah angin je tak kuar pape pun
Tapi saya masih taknak pikir yang saya mengandung
Bila keluar makan petang tu badan saya rasa tak bermaya sangat2
Muka langsung tak manis sebab memang rasa tak bertenaga
Tapi makan ok je hehe
Malam je badan rasa macam demam
Pagi ok balik tapi still rasa tak larat
Pening pun selalu pagi2
17 April tu saya bangun pagi la nak pergi kerja tapi masa tengah iron baju tu kepala saya rasa pening sangat macam nak pitam
Terus campak baju dan tido
Bila bangun ajak suami pergi klinik sebab nak ambik mc 
Yelah dah tak pergi kerja kan
Saya pun crita la kat doktor yang saya pening la angin la period pun delay
Doktor tanya awak tak chek ke?
Saya kata tak pun sebab period memang macam ni
Then doktor suruh buat urine test
Masa doktor tangah test tu dalam hati saya berkata takdenye pregnant....
Tiba2 doktor tu cakap "Ohh...awak mangandung ni sebab tu badan awak banyak angin..."
Ya Allah Allahuakbar
Terus laju je air mata saya keluar bila dengar doktor cakap macam tu
Masa tu saya dah tak malu dah menangis macam budak2
Terlalu terharu terlalu gembira hanya Allah yang tahu
Saya bersyukur sangat2 dapat berita tu
Keluar je terus bagitahu suami yang saya mengandung
Masa tu dah 8 minggu
Suami saya : Mengandung? Alhamdulillah la......
Ok fine, macam takde perasaan je
Tapi saya tahu dia pun bersyukur dan happy sangat2
Dah lama kami tunggu rezeki ni
Allah makbulkan doa2 kami Alhamdulillah
Berkat doa ibu dan ayah saya di kota Mekah juga
Syukur pada Allah

Sekarang saya dah masuk second trimester
I am 14 weeks now
Perut pun masih kecil tapi dah nampak sikit baby bump
Saya mengalami alahan yang boleh tahan la
Muntah2 dan pening, selera makan pun entah ke mana
Tidor aje kerjanya
Dan sekarang Alhamdulillah dah semakin berkurang muntah
Tenaga pun dah makin kembali
Sebelum ni saya memang takde tenaga sungguh
Letih je rasa

Alhamdulillah

To be continue......

13 comments:

  1. Alhmdulillah,tahniah maryam...jaga dri dan kandungan baik2 ye..mama doakan semuanya lancar dan dipermudahkan hingga slamat melahirkan kelak..aamiin3x...doakan moga lpas ni smpai gliran mama dan ttcians2 lain plak ye...kan doa2 ibu mengandung ni mustajab..hehhehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq mama..insyaallah..yakin pada Allah..sampai masa Allah bagi...=)

      Delete
  2. alhamdulilah...tahniah maryam...hepi akak dengar...moga2 pasni ni turn akak pulak..hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur kak..tq...akak sabar ye..saya doakan Allah cepat2 bagi rezeki pada akak suami isteri pulak..insyaallah...doa banyak2...=)

      Delete
  3. Alhamdulillah.. Tahniah.. i'm happy for u maryam.. take care..

    ReplyDelete
  4. Tahniah Maryam, smg selamat sehingga melahirkan. I'm praying that Allah will set the pregnancy journey smoothly for u. Do take care of urself ya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq so much...saya jugak mendoakan macam tu...mudah-mudahan Allah akan makbulkan doa kawan2 yang lain jugak...yang penting sabar dan redha...=)

      Delete
  5. Alhamdulillah...sronok plak saya baca..heee
    tahniah..jaga diri elok2...jgn aktif sangat ... :)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Maryam...
    Subhanallah.. Ya Allah, hepynye saya baca..terharu pun ada..
    Alhamdulillah dah sampai masa Allah nak bagi. Doakan saya juga ye Maryam, saya baru 6 weeks lps gugur yg 1st akhir Mac haritu.. tak sempat lg nak story dlm blog.. :-)
    Smoga slmt hingga saat melahirkan, jg dri lelok ye Maryam..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..tahniah..take care doakan kami juga :)

    ReplyDelete
  8. Alhamdulilah..tahniah sis.. sama la kite mom to be jugak.. :)

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah..tahniah maryam, lama xsinggah sini lps cuti bersalin ritu. alhamdulillah..semoga keduanya2 sihat..

    ReplyDelete