Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Wednesday 12 June 2013

Takde sambungan dah...tulis je apa rasa nak tulis...

Salam

Bila saya mengandung, ada la jugak sorang dua kawan yang masih belum mengandung bertanya kat saya :
Pergi berubat kat mana?
Ok sebenarnya saya langsung tak pergi berurut atau berubat di mana2
Semuanya rezeki dari Allah
Saya memang berserah 100% cuma berdoa saja dan cuba tips2 yang saya dapat dari blog ttcians yang lain
yang saya ingat, saya amalkan makan EPO dan pati delima gulsan
Bulan Januari saya mula makan EPO dan pati delima
EPO saya makan dari hari pertama period sampai hari subur (wlaupun saya tak pasti bila sebenarnya tarikh subur saya. irregular period la katakan..sob sob)
So saya agak2 sampai hari ke 14 saya stop EPO dan pati delima
Masa bulan Februari saya buat yang sama 
Tapi tarikh period saya tak cantik sangat pun
Bulan Januari saya period on 9 Januari tapi bulan Februari lewat skit 15 Februari
Tapi at least dia masih ada tiap2 bulan
Lepas tu dengan izin Allah saya mengandung
Kebetulan masa bulan Mac tu jugak mak dengan ayah saya pergi menunaikan umrah
Saya pun kirim doa
Alhamdulillah Allah makbulkan doa kami semua
Saya tak cakap amalkan EPO buat saya pregnant
Tapi itu lah usaha saya yang terakhir dan jugak doa dari ibu bapa saya
Mungkin jugak kawan2 yang lain boleh cuba
Apa pun semuanya dengan izin Allah jugak

Tanda-tanda awal yang saya rasa sebelum disahkan mengandung :

*Sakit breast macam nak period
* Badan rasa lesu
* Gosok gigi mesti nak muntah
* Kerap sendawa badan jadi banyak angin
* Suhu badan tak menentu macam nak demam tapi tak demam
* Lapar pada waktu pagi yang teramat sangat luar biasa
* Cepat mengantuk
* Pening kepala
* Rasa geli-geli kat bawah pusat
* Bila baring mengriring dan mengerekot perut rasa macam ada benda keras
* Kerap kencing
* Teringin makan buah mangga muda, teringin yang luar biasa

Tu je kot yang saya boleh recall
So kalau korang ada rasa2 macam tu mungkin ada isi kat dalam tu 
Saya tak tahu siap minum air gas dan angkat beg berat2
Syukur takde apa yang buruk berlaku

Mula2 tu memang selera makan saya ok
Tapi masuk 2 bulan lebih saya dah mula tak lalu makan
Tengok makanan semua rasa tak sedap padahal belum makan pun lagi
Muntah tak yah cakap la
Naik keta lama sikit pun muntah memang spare plastik la dalam keta
Kadang2 benti tepi jalan sebab nak muntah
Setakat hari ni berat saya belum naik lagi tapi dah turun sekilo
Sekilo je la haha
Perfume or losyen yang berbau kuat saya memang tak boleh bau, pening 
Saya memang tak pakai perfume sekarang
Mekap lagi lah malas
Jadi malas yang amat
Saya jugak jadi tak suka naik kereta lama2 sebab saya akan pening

Tu jelah dulu buat masa ni
macam panjang sangat je dah ni
 Till then 
Wassalam








1 comment:

  1. selamat menempuh alam kehamilan smpai 9bulan++..smoga Allah beri keselamatan dan kemudahan hingga melahirkn nti..mudah2an kmi segera menyusul sis yer..

    ReplyDelete