Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Wednesday 7 November 2012

Kegilaan

Salam

Wah, sehari 2 kali update
Hehe

Last weekend aritu saya buat Red Velvet Cake
Kek warna merah yang tengah famos amos sekarang ni tu la
Dah lama sangat dok google tengok gambar, tengok resepi
Dok cari jugak kat kedai kek tapi tak jumpa2
Teringinnnnnnnnn sangat-sangat nak tau macamana la rasanya the famous RV cake tu kan
Last2 nekad capai kunci kereta trus pergi kedai bahan-bahan kek
beli bahan-bahan yang nak guna
Bestnya kat kedai tu semua ada
Cuka je takde (baru je cakap semua ada kan....pffftt..)

Alhamdulillah menjadi dengan jayanya dan 
sangatlah sedap rasanya
Memang kena lah rasanya dengan cream cheese frosting pulak
Memang teringat-ingat rasanya
Mak mertua, bapak mertua, adik ipar semua cakap sedap
Hubby? 
Ntah...dia tak cakap apa-apa pun *garu kepala*
Yang paling best, adik saya yang memang susah nak puji air tangan saya pun cakap sedap
Dia tak percaya saya yang buat
Hahaha *kenape, tak pecaye ke??*
Bangga *tangan di dada*
Actually mudah sangat nak buat kek ni
Bahan-bahan dia pun tak susah
Cuma mahal sikit je
Ala takde la mahal sangat


saya guna yang ni
Cream cheese : RM11.90

saya guna yang ni
Buttermilk : RM10.90
Buttermilk tu buat sendiri pun bolih
Bahan tu je yang mahal skit dari bahan lain
Yang lain biasa-biasa je
Saya tak guna mascarpone cheese
Cheese tu laaagi mahal RM26.00 *gulp*
Tapi yang murah pun ada jenama apa tah baru RM14@16 je kot.
Lepas ni nak try lagi guna mascarpone cheese plak

ini yang murah. ambil dari google
ini yang mahal tu.dari google jugek

Saya ikut macam joy of baking punya cara
Tapi resepi ambil dari sini



Inilah hasil air tangan saya hari tu *mata ke atas*
Tak la...ini dari website joy of baking
Kek ni memang cantik dan sedap
Jadi selamat mencuba!




P/S : Malas nak taip resepi. bagi link je la eh..and oh, semua gambar daripada google...mintak halal ye kepada tuan2 empunya gambar2 di atas.







2 comments:

  1. nak jugak buat..tp belum kesampaian lagi ni...sbb rumah belum ada oven..hukhuk..sedih..btw, thanks for sharing...nnti nak buat boleh refer sini ;)

    ReplyDelete
  2. cuba la haizan. senang je nak buat dia...msti hubby awak suka. buat suprise kat dia. hehe

    ReplyDelete