Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Thursday 22 November 2012

Pengorbanan

Salam



One of my besties dah di sahkan pregnant
Dia dah kahwin for 2 years
Syukur alhamdulillah
I am happy for her
Selama ni dengan dia la saya berkongsi kisah suka duka
Walaupun saya baru kenal dia dalam 2 tahun
Tapi kami jadi rapat sebab kami memang sekepala

Sekarang kandungan dia dah berusia almost 2 months (kalau tak silap saya la)
Minggu lepas dia ke klinik
Then dia dapat tahu dia ada kencing manis
Yang sangat tinggi
Which is sangat merisaukan for future mommy
Dia kena tahan di wad for 4 days sebab doc nak pantau keadaan dia
Semalam baru dia masuk kerja



Dia bagitau saya dia kena cucuk 4 kali sehari for 9 months (sampai dia bersalin la)
Kalau nak tahu dia ni sebenarnya takut jarum
Dia lebih rela makan berlori-lori ubat daripada kena cucuk
Tapi bila mengenangkan penantian selama 2 tahun
untuk dapat anugerah yang tak ternilai harganya
maka dia sanggup untuk cucuk sendiri 4 kali sehari selama 9 bulan
4 kali sehari ok


Itu lah pengorbanan seorang ibu yang rela buat apa saja untuk anak yang dikandungnya
Dugaan yang Allah bagi pada dia untuk bergelar ibu
Saya doakan semoga kawan saya tu akan tabah untuk berkorban demi anaknya
Saya jugak mintak dia doakan saya pulak supaya cepat mengandung
Orang kata doa ibu mengandung ni mustajab
Semunya dengan izin Allah s.w.t
Insyaallah


No comments:

Post a Comment