Hear me Allah

Ya Allah
Tuhan yang maha pemurah lagi maha penyayang
Tuhan yang maha mendengar lagi maha mengasihani
Hamba Mu yang hina ini memohon kepadaMu Ya Allah
Izinkanlah kami menjadi ibu dan ayah
Izinkanlah kami memiliki zuriat
Kurniakanlah kami zuriat yang soleh dan solehah
Kurniakanlah kami zuriat yang akan mendoakan kami
apabila kami sudah tiada kelak
Kurniakanlah kami zuriat yang akan
menyebarkan agama suciMu Ya Allah
Makbulkanlah doa kami Ya Allah
Amin Ya Rabbal Alamin

Monday 14 January 2013

Long time no see

Salam

Ish, rasa macam lamanya tak update blog
bukan apa..cuma takde cerita menarik untuk dikongsi
Cuma sekarang ni saya dah start makan epo dan pati delima gulsan
Pati delima tu saya beli dengan Yana

Saya kagum tau bila jenguk blog kawan2 TTC yang lain
Macam2 usaha yang mereka buat
Sedangkan saya ni usaha pun ala kadar je
Apa pun saya harap segala usaha saya yang tak seberapa ni berjaya jugak (apakah??)
Aduh...betul2 kering idea ni
Tak tahu nak tulis apa...sob..sob

Macamana ye, nak hidup tanpa rasa sakit hati
Nak hidup dengan penuh rasa redha dan ikhlas dalam hati
Takmo sakit2 hati dengan orang
Takmo sedih2
Nak hidup gembira je
Macamana ye........?


Till then
Wassalam



6 comments:

  1. jgn biarkan emosi kawal hati...sebaiknya belajar mengawal emosi agar hati jgk terjaga. Utk redha dan ikhlas..bukan mudah, melainkan belajar menerima apa yg berlaku dgn izin Allah..yakinlah, tiap yg berlaku itu seme dgn izin Allah..bila kita pegang pd kata2 ini, insyaAllah, hati akan lbh tenang..

    ReplyDelete
  2. maryam,brp rm sebotol pati delima tu??

    jgn sedih2 tau..ingat kita ada ALLAH tempat mengadu..pedulikan org..janji kita tenang...

    ReplyDelete
  3. Mrs Luv, sungguh...bukan mudah nak redha dan ikhlas...susah..melainkan macam awak kata..kena yakin setiap yg berlaku semua dgn izin Allah..thank u so much...=)

    ReplyDelete
  4. Cik Ina, saya beli RM25 sekali pos. sedap sangat rasa dia. masam gile tapi sedap.
    Tu la saya pun tanak sedih2 la ...penat sebenarnya..hehe..tu yg nak cuba hidup dengan gumbira tu...

    ReplyDelete
  5. salam maryam
    salam kenal~ huu.. kita dlm situasi yang sama
    masih mengharap rezeki dri Allah

    slamat berusaha :))

    ReplyDelete
  6. salam kenal suwaibah. tq sudi follow sini..insyaallah..marilah kita sama2 berusaha mudah-mudahan di makbulkan Allah..amin..=)

    ReplyDelete